Ik teken, schrijf, ontwerp en bedenk al sinds ik mij kan herinneren. Dit plezier en deze passie wil ik graag ik doorgeven. De afgelopen jaren ben ik mij steeds meer gaan specialiseren in het ondersteunen van scholen en ICC ers in visie op cultuur.
Ik volgde tijdens de Leraren Opleiding Beeldend stages in Primair Onderwijs en ontdekte dat deze leeftijdsgroep mij het meest aansprak om mee te werken. Daar kan je kinderen creativiteit en verbeelding meegeven! Na het lesgeven in mijn eigen kinderatelier en vanuit het bedrijf De Kunstkoffer startte ik zeventien jaar geleden met het kinderatelier bij FluXus. In 2013 werd ik kerndocent bij FluXus op de Zaanse scholen en werd mijn rol steeds meer een adviserende. Sinds 2019 begeleid ik met veel plezier directie en ICC’ ers bij het vinden van hun visie op cultuur met het team!
Nieuwe programma’s
Naast de begeleiding op visie initieer ik vanuit de vraag van de scholen diverse programma’s. Met een fijn team van experts vanuit scholen en vakdocenten vanuit het netwerk van FluXus, begeleid ik de projecten Verhaal & Atelier, Lessenwaaier en projecten CMK voor Speciaal Onderwijs, De Procesgerichte Didactiek, The Artist’s Way voor leerkrachten en de training Leren van Kunst in samenwerking met Suzan Lutke.
Speciaal onderwijs
Ik ben aanspreekpunt voor CMK in het Speciaal onderwijs in de Zaanstreek en kijk mee met ICC’ ers en Kwaliteitsteams. Hierdoor spreek ik hen regelmatig en kan ik hen op maat ondersteunen vanuit de mogelijkheden van de C.M.K subsidie. Dit jaar kijk ik mee met de ICC’ers voor aanbod bij de studiedag muziek van Dynamica XL en het project Drama en kijken we hoe we Cultuurmenu en Brede School passender kunnen maken.
The Artist’s Way
In 2017 initieerde ik samen met Frederike Dekkers i.s.m De Vuurvogel de training ‘The Artist’s Way Voor Leerkrachten’. Hierbij ligt de nadruk vooral op het (her)ontdekken van de eigen creativiteit van de leerkracht door onder meer schrijfoefeningen en onze ‘Creatieve Proeftuinen’.